pondělí 22. srpna 2011

29.7.2011 - Výlet: Podbělka

Podbělka 29.7. -.31.7.2011
29.7.2011 v 16:30 nasedáme ve Žďáru nad Sázavou do vlaku a vydáváme se směrem na Brno, přijíždíme asi tak 1/4 hodiny před 18. hodinou.
Po povinném nákupu potravin v Tescu (kousek od hlavního nádraží) nasedáme do auta a spolu s bráchou se vyrážíme směr Orlické hory.
Kolem desáté večer přijíždíme do Malé Moravy, vyzvedáváme povolení pro vjezd (i klíče od závory) a pokračujeme po serpentinách dále.
Na palubě auta už cestou z Brna pozorujeme před námi se zatahující oblohu a klesající teplotu. Jak rychle stoupáme autem po serpentinách do výšky, tak rychle klesá teplota. Až se ustálila po 22-té hodině na 8 st. C.
Po žebříku se z polní cesty vyšplháme nahoru a ve tmě jdeme ... pomaličku stoupáme ... místy se ztrácejí pěšinkou (zarostlou převážně borůvčím a také místy plnou polomů) asi 1/2 hodiny až k lovecké chatě Podbělka.
Lovecká chata Podbělka se nachází kousek pod kopcem Podbělka (1307 m n.m.) v Orlických horách. V blízkém sousedství se nachází nejvyšší hora Kralický Sněžník.
V chatě rychle roztápíme, něco málo sezobneme jídla a jdeme za světla svíček spát.

V sobotu ráno 30. července 2011 se probouzíme až kolem deváté hodiny do velmi zatažené oblohy a mlhy která přechází v soustavný jemný poprašek.

Opět roztápíme kamna a chystáme něco k snědku.
A přímo na oběd za vytrvalého deště přichází návštěva ze sousední chaty Babuše.
Po nezbytném občerstvení a osušení návštěvy je na oplátku doprovázíme zase my až k chatě.
Zde pobíhá drobotina se kterou se uvnitř chaty hrajeme (během našeho osušení).

chata Babuše
je dřevěná chata v moravské části pohoří Králický Sněžník, která se nachází v sedle jihovýchodně od hory Podbělka.  Kopec Babuše  je mezi horami Podbělka a Souš. Nadmořská výška je 1245 m.

Za tmy a vytrvalého deště se vracíme v deset hodin v noci zpět na chatu Podbělku.
A opět roztápíme, dáváme si nějakou drobnost k jídlu a po schodech šplháme nahoru do patru a jdeme spát.
Nedělní ráno nám opět ukazuej svou nevlídnou tvář. Temně šedá obloha. Mlha. Déšť. Po krátkém snědku se pustíme do uklízení a vydáváme se zpět pěšinkou k žebříku a k domovu.